כל בעל/ת עסק מכיר/ה את הסיפור הזה, העסק מגלגל כספים, יוצא שכר לספקים לעובדים ולשאר ההוצאות, ואת שאר הכסף ממשיכים לגלגל,
לרוב, גם העסק והבית מתנהלים באותו חשבון והכל מעורבב..
הבעיה המרכזית היא שלא ברור כמה מרוויחים ואיך מושכים משכורת (או בכלל מהי המשכורת)
אז הנה כמה מילים איך נכון לנהל את הצד הפיננסי של העסק (בכמה שלבים פשוטים)
- מפרידים, הפרדה מוחלטת! בית הבית לעסק, חשבון הבית מכיל את כל הוצאות הבית (ואת ההכנסות הנוספות שלא מהעסק)
וחשבון העסק מכיל רק את הוצאות העסק וההכנסות ממנו.
- בונים תקציב בסיסי לעסק (לא להיבהל, הנה הסבר פשוט)
א. מה היו הכנסות העסק החודש?
ב. מה הם ההוצאות החודש?
ג. וכמה כסף נשאר?
- לאחר כ 3 חודשים בהם עשית את החשבון הבסיסי הזה, אפשר להעביר כל חודש את הסכום הפנוי לחשבון הביתי כמשכורת,
המלצה שלי שזה יהיה סכום קבוע כל חודש (הסכום הנמוך מבין 3 החודשים האחרונים), ואת השאר להשאיר בחשבון העסק, זה ייקל על חישוב התקציב הביתי.
- קיצור דרך קל, לבקש מהרו"ח דוח הכנסות הוצאות, זה יראה לך בקלות מהו סכום הרווח החודשי אותו יש להעביר כל חודש לחשבון הביתי.
דגשים:
-אין צורך לפתוח חשבון עסקי, קשה להתמקח שם על העמלות, פשוט לפתוח עוד חשבון רגיל (אלא אם יש לך כוונה לבקש הלוואה גדולה מהבנק, אז יש צורך בחשבון עסקי) כיום ניתן לפתוח חשבון חדש במספר פעולות פשוטות דרך המחשב ובלי צורך לצאת מהבית.
-לא להיבהל מהתוצאה, הרבה פעמים בעלי עסקים חושבים שהרווח החודשי שלהם גדול, ולאחר החישוב שהסברתי, מסתבר שהוא לא גדול כל כך, זה בסדר! עכשיו אפשר להתחיל לעבוד ולסדר את זה כך שהרווח יגדל.
בהצלחה!